mandag den 24. december 2012

What a wonderful life!

Giv plads til nye traditioner

D. 24 december JULEAFTEN 

Så blev det endelig d. 24 december, som ville alle har ventet spændt på! 
Julen var anderledes både fra den amerikanske og den danske traditionelle jul, da jeg bor i New York holdte vi ikke den tradtionelle "Amerikanske jul," med stor kalkun osv, da Min familie er meget moderne i deres spise vaner. 
Så jule maden stod på bestilt mad, den bestilte mad var en sund suppe, noget lækkert brød, en frisk salt og rejer. Så det var helt ved siden af det man ser i de amerikanske film fx. Home alone. 
Jeg var tilfreds nok med at ikke at spise den fede jule mad, da det ikke er det jeg prioterere mest her ved julen (ja, far det sagde jeg). 
Ikke fordi jeg ikke syntes  om julemaden for det er noget af det hyggeligste, Jeg synes det er skønt 1 gang om året. Det er nok også meget godt, for ellers ville jeg skulle bruge en XL (haha).
Det jeg elsker mest ved julen er alle de traditioner min familie har sammen.

DK (fynske jul).
  • Pakke bilen til randen med jule gaver og køre turen til Fyn. 
  • Se hyggelig Disney show i løbet af jule dagen
  • Spise farmors julekager 
  • Hjælpe til med jule forberedelserne 
  • Få skrevet de sidste julekort 
  • Holde øje med klokken, vente spnædt 
  • Blive mere og mere spændt på at aftenen skal komme
  • Spise i flere timer
  • risalamande, (mandelgaven) 
  • Jule sangene og juledansen rundt om træet, hvor hele familien synger nogle forskellige sange, og bliver forvirret fordi alle jule sange lyder næsten ens, så det bliver til noget blandet mumlen. Det er skønt!
  • Pakke gaver op, hvilket har forandret sig med alderen. For da jeg var yngre var det jeg glædet mig mest til, og jeg kunne næsten ikke vente på at få lov til at flå det smukke papir af pakkerne. Nu kan jeg næsten ikke vente med at se min familie og venners reaktioner på de forskellige gaver jeg giver, glæden ved at give. 
  • Pakkeleg er min ynglings aktivitet ved jule aften, det er noget af det sjoveste man nogensinde kan lege. For man kan få de mest ubrugelige ting, og jeg elsker hvor intens alle ved bordet bliver, selv de voksne bliver helt agressive og nådeløse. (Glæder mig til næste år at spille det).   
  • Til sidst at fordøje hele juleaften med alt den mad og gaver, og familie hygge.
  • DEN DANSKE JUL ER UNIK! 

USA (New Yorker julen). 

  • Læse/ set en film
  • Hjælpe til i kirken 14-16
  • Være til en familie jule kirke service 16-17
  • Gætte på hvad der i gaverne, jeg havde ingen anelser.
  • Skype med min familie (aww det var så godt at se jer alle sammen, det var rigtig hyggeligt at være en del af jeres aften via skype)
  • Få jule nattøj og nye sutsko
  • Spise aftensmad 
  • åbne gaver
  • fordøje alle gaverne og indtrykkende.
  • lege med jule gaverne.
Den danske jul Rocks!


Aften skred derefter hurtigt frem, for efter aftens maden gjorde vi klar til julegaverne skulle åbnes så jeg lavede jule te. 
Det var heller ikke særligt amerikansk, at åbne alle gaverne jule aften, normalt er det jule morgen d. 25.
Men det havde jeg slet ikke noget imod, da det er så hyggeligt at åbne gaver mens det er mørk udenfor. 
Der skete dog et jule mirakel, for det sneede udenfor vores vindu.

Der var overdrevet mange julegaver under juletræet, selvom det kun var til os fem. Ja juletræet så næsten helt lille ud, med alle de gaver under. 
Enya startede ud med at dele en gave ud til os alle, jeg var helt overvældet med alle de kort og gaver jeg fik. 
Tusind tak for alle de gaver fra Danmark, i kan ikke drømme om hvor meget jeg værdsætter alt det min familie og venner har gjort for at få de søedste julekort og dejligste julegaver nået frem til Manhattan 420 E 61st St #22B. 
Og ikke mindst tak til familien O'Neil, for at havde givet mig den bedste amerikanske jul, med al den kærlighed og gaver. 

Denne her jul har været meget anderledes fra den traditionelle danske Møllegaard jul, som jeg har været vandt til i 15 år af mit liv.
Det er godt at være åben og prøve noget nyt her i livet, så selvom jeg savnede  min familie meget her i aftes, er jeg rigtig glad for at jeg prøvede denne her New Yorker jul. 

Jeg har virkelig nydt denne her jul og de her sidste 4 måneder, for jeg har lært mine stærke sider og svage og ikke mindst har jeg lært nogle vigtige ting, som jeg ikke kunne havde lært i Danmark.
Jeg har aldrig stoppet op og fortrudt et eneste valg her i år, for jeg har været åbent for alle muligheder og det har ført til de vildeste oplevelser. Også selvom nogle ikke har været så succesrige, men så har jeg valgt at lære af mine fejl og holdt humøret oppe, for jeg ved jeg har en de to sødeste familier i verdenen der støtter mig i alle mine valg. 
Dette udgangs punkt har hjulpet mig igennem de her sidste måneder.
Jeg håber og jeg ved, at år 2013 vil bringe tons af minder der er værd at bringe videre med i livet. 

Det største jule kram fra mig:) 


Suppe, Salat, brød, hvem siger at det skal være flæskesteg osv..;)


Juletræet med sin, venter på at vi får begyndt... 
Ann får Bobbi Brown makeup sæt
Cute Coco 
John (dad) får en gammeldags barbershaver af Sage. 
Lynn (mom) får en bog fra Tianhe

Mink pels, importeret fra DK (wauw)  
Bokse handsker fra Ann
DK
GO for it! 

New York Tiffany et smukt armbånd fra Lynn(mom)

 T-shirts Amberherst og Columbia prep,CGPS cover, Juicy couture taske, taske, bloomindales julekugle, kogerigetskage bog, pude m. smukke fulge på, hue, handsker x2, lamme sutsko, Uggs sutsko, graveret Ipad, glas m. sommerfugle, foto bog fra Kina, Drill team sweatshirt, scarpbook ting, billed ramme m. billed af Müsli, guld halskæde, Tiffany armbånd, Juicy couture cardigan m. mit navn på, CGPS trøje og bukser, JC Nattøj, Victoria secret gave kort, Ambercrombie gave kort, notbook, tegne redskaber, Dansk slik, hoptimist, og en masse dejlige kort:)  









Fra den dejligste familie. 
Savner også dig Anemone) Knus.
Til shopping i American Mall
Tusind tak for hilsen:) 
Min smukke søster.
Kostumer til juletjenesten





Søskende love

Ingen kommentarer:

Send en kommentar